نمایشگاه هنر ایران

مقاله ای کامل و مفید برای چیدمان‌ میز در عید نوروز

نمایشگاه هنر ایران: مقاله ای کامل و مفید برای چیدمان‌ میز در عید نوروز

در این مطلب و مطالب آینده، ایده‌ها و راهکارهایی را برای چیدمان مختلف میز در مناسبت‌های گوناگون، ارائه خواهیم داد؛ از چیدمان‌های رسمی و شیک گرفته تا چیدمان مناسب برای میهمانی‌های کودکانه.

به خاطر داشته باشید که در ضیافت‌های رسمی، آداب و رسوم است که تعیین می‌کند چه چیزهایی باید در کدام قسمت میز غذاخوری قرار بگیرند. البته این آداب و رسوم، خشکی و صلابت گذشته خود را از دست داده‌اند و همه چیز تا‌حدودی راحت‌تر شده است. در حال حاضر، چیزی که جای عناصر را روی میز تعیین می‌کند، این است که صرف غذا و گفت‌وگوهای افراد مختل نشود. در مورد چیدمان‌ غیر رسمی نیز، راحتی و آرامش از جمله مهم‌ترین عوامل است. خوشبختانه، تغییرات کوچکی که امروزه در چیدمان رسمی میز غذاخوری متداول شده است، جای را برای بروز خلاقیت و ابتکار افراد در چیدمان میز باز گذاشته است.

از این رو، سعی داریم تا افزون بر چیدمان میز غذاخوری که صرف غذا دور آن انجام می‌شود، به چیدمان میزهای بوفه نیز بپردازیم و ایده‌هایی مبتکرانه را در این زمینه و با توجه به نوع ضیافتی که در پیش دارید، ارائه دهیم.

یکی از تفاوت‌های اساسی میز بوفه با میز غذاخوری معمولی این است که افراد، تنها برای کشیدن غذا و خوراکی‌های دیگر و به‌صورت سلف سرویس به آن مراجعه می‌کنند و میل کردن غذا دور آن انجام نمی‌شود. از این رو، می‌توان روی میزهای بوفه از شمع‌ها و شمعدان‌ها و همچنین دسته گل‌های بلند استفاده کرد زیرا مشکل ایجاد اختلال در گفت‌وگو برای میزهای بوفه مطرح نیست. همچنین روی میزهای بوفه، بشقاب‌ها را باید به‌صورت گروهی یا ستونی و قاشق و چنگال‌ها را نیز به‌صورت دسته‌ای و منسجم در ظرفی مناسب قرار داد.

نمایشگاه هنر ایران: استفاده از رنگ از اصول مهم و تاثیرگذار در چیدمان میز غذاخوری است. اجازه دهید تا یک سرویس غذاخوری به اشکال مختلف در چیدمان میز قرار بگیرد. دستمال سفره‌ها و رومیزی‌ها با طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون نیز می‌توانند برای تکمیل جلوه نهایی و ایجاد طرح‌های جدید در چیدمان میز غذاخوری مورد استفاده قرار گیرند. افزون بر این، شما می‌توانید با استفاده از زیر بشقابی‌های زیبا و استارترهای رنگارنگ درون بشقاب میهمانان پیش ازدعوت آن‌ها بر سر میز، رنگ‌هایی بیشتر و جدیدتر را در چیدمان میز غذاخوری خود به‌کار ببرید.

اگر از رنگ‌ها صحیح استفاده کنید و تلفیق سبک‌ها نیز بطرزی چشمگیر انجام شود، در نهایت، میز شما جلوه‌ای رنگارنگ و بسیار جذاب خواهد داشت. مانند این کارد و قاشق‌های مدرن و آنتیک با رنگ‌های متنوع که بسیار زیبا کنار هم چیده شده‌اند.

هر سبکی که برای چیدمان میز غذاخوری خود انتخاب می‌کنید، بازی با ارتفاع را فراموش نکنید. شما می‌توانید با عناصری که ارتفاع و مقیاس‌های متنوع دارند، بازی کرده، به خلق جذابیت بصری بپردازید.

قرار دادن بشقاب‌های مورد نیاز برای پیش غذا، غذای اصلی و دسر به ترتیب اندازه روی یکدیگر می‌تواند به چیدمان میز غذاخوری بعد دهد. در این حالت، میز شما بسیار زیباتر از زمانی خواهد بود که تنها یک بشقاب تخت برای هر فرد روی میز قرار داده شده، بشقاب‌های دیگر در مواقع نیاز به میز منتقل می‌شود. برای مثال، توصیه می‌کنیم که بشقاب سوپ‌خوری را روی بشقاب دسر و این دو را روی بشقاب بزرگ و تخت غذای اصلی قرار دهید.

قرار دادن یک استارتر زیبا و متمایز روی بشقاب هر فرد، پیش از دعوت میهمانان برای صرف شام، جلوه چیدمان میز را از نظر بافت و کیفیت دوچندان می‌کند. در این تصویر، مشاهده می‌کنید که بشقاب‌های پیرکس دودی رنگ روی زیر بشقابی برنجی با هماهنگی زیبایی قرار داده شده و گل مگنولیای مصنوعی زیبا نیز به‌عنوان استارتر در بشقاب‌ها گذاشته شده است.

نمایشگاه هنر ایران: شمع‌ها و شمعدان‌ها، عناصری مناسب برای بازی با ارتفاع در چیدمان میز هستند. شمع‌هایی که در ارتفاع کمتری از شمعدان قرار دارند، روشنایی ملایمی را برای سطح میز فراهم می‌کنند. شمع‌هایی که در بخش‌های بالایی شمعدان قرار می‌گیرند نیز می‌توانند بر جذابیت بصری چیدمان میز بیفزایند. البته فراموش نکنید که بلندترین شمع نباید از سطح دید افرادی که دور میز نشسته‌اند، بالاتر باشد زیرا سبب ایجاد اختلال در گفت‌و‌گوی آن‌ها می‌شود.

ایده‌ها و تزئیناتی که از این پس به شما توضیح خواهیم داد، تنها تعدادی از حالات ممکن موجود است. در حقیقت، ایده‌های بسیاری در این مورد می‌توان ارائه داد که می‌توانید از آن‌ها برای تکمیل و ارتقای ایده‌ای که در ذهن خود دارید، از آن بهره ببرید، علایق شخصی خود را به آن اضافه کنید و سبکی منحصر به فرد و مبتکرانه برای چیدمان میز غذاخوری خود خلق کنید.

چیدن چند دانه انجیر بنفش در بشقاب چینی پایه دار و سفید رنگ، می‌تواند عنصر مرکزی زیبایی برای میز غذاخوری باشد. استفاده از چنین عنصر ساده اما غیر معمولی حتی در یک چیدمان کاملا رسمی و پر زرق و برق، زیبا و چشمگیر خواهد بود.

استفاده از یک جفت مجسمه پرسلینی زیبا به شکل فرشته‌های کوچک نیز ایده‌ای بسیار زیبا برای قرار دادن کارت نام عروس سر میز شام عروس و داماد و تعیین جایگاه عروس در شب عروسی است که می‌تواند چیدمانی متفاوت و خاطره‌انگیز را برای چنین شبی به ارمغان آورد.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا مقاله ای کامل و مفید برای چیدمان‌ میز در عید نوروز را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 64 = 68