نمایشگاه هنر ایران

کابینت روشویی و نقش آن در سرویس بهداشتی

نمایشگاه هنر ایران: کابینت روشویی و نقش آن در سرویس بهداشتی

سرویس‌های بهداشتی در منازل کمترین فضا را اشغال می‌کنند و در بعضی موارد حتی بی اهمیت‌ترین بخش منزل است، اما خانم‌های با سلیقه معمولا برایشان اهمیت بسزایی دارد که سرویس بهداشتی شان را متفاوت و زیبا جلوه دهند، چرا که در این فضا قرار است انسان فعالیت‌های بهداشتی اش را انجام دهد.
ساختمان‌هایی که امروزه در فضای متراکم در شهرهای بزرگ ساخته می‌شود، آنقدر بزرگ نیست که بتوان برای هر بخش خانه دکوراسیون خاصی را طراحی و اجرا کرد. گاهی شاید برای شما مهم باشد که اتاق خواب فوق العاده‌ای داشته باشید، طراحی خاصی را در آشپزخانه تان اعمال کنید یا از هر فضای دیگری مهم‌تر شاید بخواهید سرویس بهداشتی متفاوتی داشته باشید.
بسیاری مواقع پیش می‌آید که در فضای کوچک سرویس بهداشتی به خاطر نبودن چند قفسه یا یک کمد کوچک، وسایلی که شما در سرویس به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنید و در واقع جایشان هم همان جا است، گوشه و کنار روی زمین قرار می‌گیرند و ضمن اینکه شکل زشت و نامرتبی به فضا می‌دهند،
ممکن است خطرناک هم باشند، فرض کنید شوینده‌هایی که همیشه گوشه سرویس بهداشتی روی زمین می‌گذاشتید باز شوند و زمین بریزند و فرزند کوچک شما در معرض آسیب آن‌ها قرار بگیرد.

حل کردن این مشکل کار سختی نیست، شما می‌توانید با خرید یک کابینت کوچک که دقیقا زیر سینک روشویی شما قرار می‌گیرد، این مشکل را حل کنید، هم فضا را مرتب می‌کنید و هم جلوه زیبایی به سرویس بهداشتی تان می‌دهید.

کابینت روشویی
خیلی مهم است که شما از سرویس بهداشتی چه استفاده‌هایی کنید، ممکن است شما فقط برای رسیدگی به بهداشت فردی تان از این مکان استفاده کنید، یا ممکن است شما بخواهید هر روز برای آرایش کردن و اصلاح کردن مقابل آینه روشویی سرویس بهداشتی بایستید و آماده آغاز یک روز نو شوید که در این صورت خیلی خیلی مهم است که آینه‌ای که روبه روی آن می‌ایستید،
چه طرحی داشته باشد، کابینتی که قرار است لوازم آرایش یا دستگاه اصلاحتان را درون آن قرار دهید چقدر زیبا و تمیز باشد، حتی برایتان اهمیت پیدا می‌کند که کنار روشویی جایی برای گذاشتن چند شمع رنگی خوشبو وجود دارد یا خیر.
از خانه‌های کوچک که بگذریم در خانه‌های بزرگ بالای شهر این سرویس‌های روشویی طرفداران زیادی دارند و اگر شما وارد خانه‌های بزرگ و فاخر بالای شهر شوید، قطعا در سرویس بهداشتی خانه نمونه‌های بی نظیری از مجموعه‌های کامل و چشم گیری با طراحی‌های چوبی، فلزی، رنگی، ام دی اف، سرامیکی در مدل‌های سلطنتی و کلاسیک یا مدرن خواهید دید.
این مجموعه‌ها که بیشتر به کابینت روشویی معروف اند، شامل آینه، کابینت، سینک روشویی و توالت فرنگی می‌شوند که در بعضی مدل‌های خاص قیمت آن‌ها نجومی می‌شود و فقط هم به درد همان خانه‌های بالای شهر می‌خورد.
البته نگران نباشید این کابینت‌های روشویی با کیفیت مناسب برای سرویس‌های بسیار کوچک هم قابل تهیه اند، با همان تنوع در رنگ و مدل با این تفاوت که شاید کشو‌ها و کمدهای کمتر و کوچک تری را شامل شوند یا آینه‌های ساده تری داشته باشند.

ویژگی‌های کابینت‌های روشویی
این کابینت‌ها از ورق‌های پی وی سی ساخته می‌شوند که در انواع مرغوب اغلب دارای تراکم 7/0 می‌باشند که بالاترین میزان تراکم است، اما در اجناس چینی که نسبتا کیفیت پایین تری دارند، این تراکم به 5/0 یا 6/0 می‌رسد که به راحتی از روی سنگینی و سبکی کابینتی که می‌خواهید خریداری کنید متوجه می‌شوید که تراکم بالا یا پایینی دارد، یعنی هرچه تراکم بالاتر باشد سنگین‌تر خواهد بود.
علاوه بر قسمت‌های جلویی و قابل دیدن کابینت پشت این کابینت‌ها هم به طور کلی ورق پی وی سی است که این استحکام کار را بالا می‌برد، ورق‌های مورد استفاده در این کابینت‌ها معمولا 16 میلیمتری هستند. علاوه بر این ورق‌ها آنتی باکتریال و ضد حریق هستند که این دو ویژگی برای چنین مکانی مهم‌ترین و اساسی‌ترین ویژگی است.
اگر فضای کوچکی دارید، بهتر است رنگ‌های براق را به جای مات انتخاب کنید تا فضا بزرگ‌تر به نظر بیاید و فراموش نکنید که تناسب تجهیزاتی که انتخاب می‌کنید به لحاظ اندازه با فضای شما باید
متناسب باشد تا جلوه بهتری بدهد، پس اگر فضا کم است، کابینت‌های جمع و جور و کوچک با آینه‌های بلند و کشیده انتخاب کنید و به این نکته هم توجه کنید که هرچه اندازه کابینتی که انتخاب می‌کنید بزرگ‌تر شود، قیمت آن هم بالاتر می‌رود.

بازار محصول
نمایشگاه هنر ایران: در حال حاضر شرکت‌های بسیاری در این زمینه به فعالیت می‌پردازند و اکثرا هم ورق‌های پی وی سی را از کشورهای اروپایی وارد کرده و تحت لیسانس شرکت‌های طرف قراردادشان به ساخت این کابینت‌های می‌پردازند، البته مواردی هم هست که نمونه‌های سفارشی از کشورهای اروپایی به طور مستقیم وارد می‌کنند و به فروش می‌رسانند که قیمت‌های فضایی و بسیار عجیبی دارند که یکی از این برند‌ها badella می‌باشد.

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا کابینت روشویی و نقش آن در سرویس بهداشتی را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 28 = 36