نمایشگاه هنر ایران

علایق کودکان را در دکور اتاق در نظر داشته باشید

نمایشگاه هنر ایران: علایق کودکان را در دکور اتاق در نظر داشته باشید

برای دکوراسیون اتاق کودکان باﯾد تمایلات و علایق روحی و نیازهای فطری آنها را شناخت و در این فاصله با خود آنها نیز مشورت کرد. کودکان نکته نظرات خاصی دارند که ممکن است ما هیچ وقت روی آن توجه نکرده ایم.

پژوهشگران معتقد هستند که به غیر از موارد خیلی کمی تقریبا بخش زیادی از تمایلات، میان کودکان مشترک  است. برای مثال کودکان  به  رنگها توجه  ویژه ای دارند و به همین دلیل فضاھای  رنگی  برای  آنھا بسیار جذاب  است.

سه رنگ زرد، قرمز، آبی ( و رنگ ھای مکمل  آنھا ) سبز، نارنجی، بنفش مورد توجه  کودکان  است. برای  استفاده  ھر چه  بھتر از فضا و جلب رضاﯾت این عزیزان چند نکته مهم توصیه می شود:

چون به  طور معمول  ارتفاع  لباس  کودکان  کمتر است، می توان  با توجه  به  سن  آنها ارتفاع کمدها، طبقه ها، قفسه ها یا کشور را متناسب با قد و قامت آنها ساخت و در اختیارشان گذاشت.

نمایشگاه هنر ایران: در طراحی تخت خواب این اتاق کودک نیز از ایدهٔ ماشین استفاده شده است که برای هر کودکی دارای جذابیت است.

در کنار این تخت نیز دیوار پوشی طراحی شده است که مناسب با طراحی تخت خواب کودک است. سعی شده است از شلوغی بیشتر اتاق برای جلوگیری از کلافگی کودک پرهیز شود تا محیطی متعادل و زیبا ایجاد گردد.

طراحی کف پوش به شکل چرخ ماشین نیز قابل توجه است.

توجه به محیطی که کودک بیشترین زمان خود را در آن سپری می‌کند در رشد و شکوفایی کودک موثر است.

کودکان با طراحی‌های از این دست که در پایین به چند نمونه از آن اشاره شده است می‌توانند به تجربیات خود بیافزایند و از دنیای کودکی خود لذت ببرند.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا علایق کودکان را در دکور اتاق در نظر داشته باشید را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 1 =