نمایشگاه هنر ایران

نور عنصری مهم در بزرگ و دلپذیر تر نشان دادن خانه

نمایشگاه هنر ایران: نور عنصری مهم در بزرگ و دلپذیر تر نشان دادن خانه

شاید بدانید، تنها با تغییر معماری درون خانه نیست که می‌توان فضاها را بزرگ‌تر و دلپذیرتر کرد؛ اگر به نکته‌ای همچون تاثیر نور و نورپردازی بر تغییر فضاها و کوچک یا بزرگ‌تر به‌نظر رسیدن خانه اعتقاد داشته باشید، پس نباید بی‌تفاوت از کنار این موضوع هم بگذرید.

نکته بعدی استفاده از نور طبیعی خورشید است؛ به خاطر داشته باشید نور آفتاب در صورت تابش به درون محیط اتاق، موجب عمیق‌تر به نظررسیدن فضا شده و درنهایت فضای بزرگ‌تری را احساس می‌کنید. تابش نور خورشید موجب روشن‌تر دیدن اشیاء و دیوارها می‌شود که این مساله از نظر تاثیرگذاری بر روان و فکر، منتقل‌کننده احساسی از حضور در مقیاس بزرگ‌تر است. شما می‌توانید برای تاکید یا بیشتر به نظر رسیدن بخشی از منزل یا اتاق، امکانی را فراهم آورید تا نور بیشتری به آن نقطه بتابد. ترکیب بهره‌گیری از نورهای روشن یا چیدن وسایل و اشیاء با رنگ روشن سفید و کرم موجب دستیابی به فضایی دلبازتر می‌شود.

نمایشگاه هنر ایران: فراموش نکنید که جنس پرده‌ها در راهیابی نور خورشید به درون اتاق بسیار مهم است. همیشه توصیه می‌شود از پرده‌هایی استفاده نشود که موجب خفه‌شدن نور خورشید در پشت پرده‌ها شود.

معمولا آویزان کردن لوسترهای کوچک یا بزرگ در وسط فضا صورت می‌گیرد. حال چه اشکالی دارد که لوستر کوچکی در گوشه‌ای از اتاق و به فاصله تقریبا 5/1 تا 2 متر از دو دیوار گوشه آویزان کنند. چیدن یک دست میز و صندلی 2 یا 3 نفره کوچک در زیر آن پدیدارکننده اتاقی مجزا آن هم بدون دیوارچینی است.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا نور عنصری مهم در بزرگ و دلپذیر تر نشان دادن خانه را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

22 + = 26