نمایشگاه هنر ایران

دکوراسیون اتاق‌خواب در مناطق سردسیر

نمایشگاه هنر ایران: دکوراسیون اتاق‌خواب در مناطق سردسیر

اتاق خواب فضایی منحصر به فرد است چرا که بعد از خستگی های جان فرسا، اعضای خانواده به سوی اتاق خواب هایشان می روند تا ساعاتی شیرین و دلنشین را در تخت خواب هایشان و با گرمای روتختی شان بگذرانند تا برای شروع یک روز جدید انرژی کافی را بدست بیاورند. در این میان دکوراسیون این اتاق مهم و شخصی بسیار اهمیت یافته و هر فرد سعی دارد تا با قرار دادن وسایل مورد علاقه اش در فضای اتاق خواب خود، آرامش و زیبایی را بیش از پیش به فضا دعوت کند. در سرتاسر جهان، شهرها، روستاها و به طور کلی کشورها، دارای اقلیم های متفاوتی هستند و در هر فصل بایستی دکوراسیون منازل با سبک های متفاوت را با روش های گوناگون دستخوش تغییر کرد.

در این میان پر اهیمت ترین فصل برای تغییر فضا فصل زمستان است و اقلیم سردسیری نیز بسیار در مرکز توجه قرار می گیرد چرا که در این مناطق باید از کمترین اتلاف انرژی نیز جلوگیری کرد چرا که ممکن است منطقه با مشکل بحران انرژی روبرو شود. استفاده از طیف رنگی تیره در دکوراسیون اتاق خواب هایی که در مناطق سردسیر قرار دارند و یا اتاق خواب های مناطق کویری که در یک محدوده زمانی بسیار سرد بوده و در محدوده ی دیگر بشدت گرم هستند، از اهمیت بالایی برخوردار است و تاثیرگذاری فراوانی دارد.

نمایشگاه هنر ایران: استفاده از رنگ‌های تیره در دکوراسیون اتاق خواب‌هایی که در مناطق سردسیر قرار دارند یا اتاق‌هایی که از لحاظ تبادلات هوایی ( عایق نبودن در برابر سرما و گرما ) هوای متعادلی را در نیم سال اول و دوم سال ندارند (یعنی در فصول گرم بیش از حد گرم بوده و در فصول سرد سال بیش از حد معمول سرد هستند ) تاثیرگذاری فراوانی دارد .
در واقع می‌توان در سرد یا گرم بودن فضای کلی اتاق خواب با انتخاب رنگ درست و متناسب با جو حاکم بر فضا در اکثر ساعات شبانه روز , تاثیر گذاشت .

در نمونهٔ بالا با انتخاب رنگ تیره برای دیوارها و استفاده از پارکت‌های تیره برای کف پوش , فضایی نسبتا گرم را به وجود آوره ایم .
استفاده از رنگ‌های سفید و روشن برای تخت خواب و میز کار تضادی را به وجود آورده است که در با قرار دادن کاناپه‌ای با رنگ گرم و صمیمی تعادل را در دکوراسیون داخلی اتاق به خوبی ایجاد کرده ایم .

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا دکوراسیون اتاق‌خواب در مناطق سردسیر را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

28 + = 35