نمایشگاه هنر ایران

چیدمان اتاق‌نشیمن مدرن با رنگ‌های سرد

نمایشگاه هنر ایران: چیدمان اتاق‌نشیمن مدرن با رنگ‌های سرد

در بین دسته بندی رنگ‌ها، تقسیم بندی وجود دارد با محتوا و ساختار سرد یا گرم بودن رنگ‌ها که احتمالا همه ما آن با آشنا هستیم و یا حداقل نام این دسته بندی را شنیده‌ایم. این دسته بندی باعث می‌شود تا به راحتی رنگ‌هایی که محیط را از نظر احساسات دمایی دچار تغییر می‌کنند بشناسیم.

مفهوم رنگ سرد این است که با استفاده از این نوع رنگ‌ها محیط مورد نظر احساس سردی به انسان القا کرده و ذهن و فکر را درگیر فضایی می‌کند که در آنجا گویی دمای هوا در حال کاهش است. البته اثر القایی این نوع رنگ‌ها تا این اندازه نیست، اما اصطلاحات دکوراسیونی و تئوری رنگ‌ها دست به دست هم داده‌اند تا این نوع از رنگ‌ها را رنگ سرد بنامیم.

اگر در بخشی گفته می‌شود رنگ‌های گرم انرژی و شور و حرارت را به محیط تزریق می‌کنند باید مدعی شویم که رنگ‌های سرد نیز آرامش و سکون را برای هر فضایی به دنبال خواهند داشت.

نمایشگاه هنر ایران: دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن با رنگ‌های سرد به سبک مدرن، طراحی مدرن در بستر فضای کلی کوچک را می‌توان توسط عنصر رنگ نیز در دسترس دید.

استفاده از رنگ‌های سرد چون سبز و آبی علاوه بر ایجاد حس آرامشی دلچسب که در بردارندهٔ خصوصیات اتاق نشیمن باشد می‌توان از عناصری در طراحی دکوراسیون نام برد که به بزرگ دیده شدن فضای محیطی کمک می‌کند.

در کنار این استفاده از این رنگ‌ها در وفور نور حاصل از نورگیر می‌تواند، آرامش بیشتری را جهت استراحت نیمروزی به بار آورد.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا چیدمان اتاق‌نشیمن مدرن با رنگ‌های سرد را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 81 = 84