نمایشگاه هنر ایران

رنگ‌ آمیزی آثار و تابلوهای هنری در دکوراسیون درون خانه

نمایشگاه هنر ایران: رنگ‌ آمیزی آثار و تابلوهای هنری در دکوراسیون درون خانه

در استفاده از رنگ فیروزه‌ای ویژگی‌های متعددی وجود دارد. به همین دلیل می‌توان در جاهای گوناگون مانند رنگ آمیزی آثار هنری، کتاب‌ها و قاب‌ها از این تونالیته رنگ استفاده کرد و اضافه کردن رنگ‌های سرد در کنار آن مانند تون خاکی برای ایجاد کنتراست و تعادل میان رنگ‌ها توصیه می‌شود.

شاید جالب باشد بدانید، تنها با تغییر معماری و دکوراسیون درون خانه نیست که می‌توان فضاها را دلپذیرتر کرد؛ اگر به نکته‌ای همچون رنگ آمیزی صحیح و استفاده از رنگ‌های مکمل و مناسب توجه داشته باشید، دیگر نباید نگران باشید! پس بی‌تفاوت از کنار این موضوع نگذرید.

مهم آن است که از رنگ‌های مورد علاقه تان بهره ببرید و اجازه دهید تا تمامی خانه با توجه به سلیقه شما و همچنین سرشار از آرامش برایتان تزئین و طراحی شود.

نمایشگاه هنر ایران: امروزه در روان‌شناسی نوین، رنگ‌ها یکی از معیارهای سنجش شخصیت به شمار می‌آیند؛ چراکه هر یک از آن‌ها تأثیر خاص روحی و جسمی در فرد باقی می‌گذارد و نشان‌دهنده وضعیت روانی و جسمی اوست. این موضوع با توجه به پیشرفت‌های دو دانش فیزیولوژی و روان‌شناسی به اثبات رسیده است. رنگ به خودی خود در هنر وسیله پرقدرتی برای بیان و نشان دادن حالت‌های عمیق درونی است. رنگ‌ها به‌عنوان محرک‌های محیطی اثر بسیار زیادی بر سیستم عصبی انسان دارند. رنگ‌های گرم میزان ضربان قلب را تشدید می‌کنند و برای نمایش دادن فضای پرهیجان کاربرد دارند. رنگ‌های گرم تحریک‌کننده، سبب فعالیت و جنب‌وجوش می‌شوند و الهام‌دهنده روشنی، شادی، زندگی و مولد حرکت‌اند؛ درحالی‌که رنگ‌های سرد برعکس موجد حالت‌های انفعالی، سکون، بی‌حرکتی و تلقین‌کننده غم و اندوه می‌باشند.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا رنگ‌ آمیزی آثار و تابلوهای هنری در دکوراسیون درون خانه را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + = 12