نمایشگاه هنر ایران

میز ناهارخوری هم به دکوری زیبا احتیاج دارد

نمایشگاه هنر ایران: میز ناهارخوری هم به دکوری زیبا احتیاج دارد

میز ناهارخوری یکی از ملزومات موجود در خانه‌های امروزی است. چیدمان میز ناهارخوری برای پذیرایی از میهمانان اهمیت بسیار زیادی دارد. با نکات ساده زیر یک میز ناهارخوری حرفه‌ای بچینید.
اگر می‌خواهید یک میزناهارخوری حرفه‌ای بچینید کافی است نکات زیر را بدانید
اگر شما هم از آن دسته کسانی هستید که حضور میز ناهارخوری را در خانه‌تان ضروری می‌دانید و فارغ از متراژ خانه‌تان آن را در گوشه‌ای جای داده‌اید، بهتر است به بهترین نحو از آن استفاده کنید.
بهتر است این بخش را در نزدیکی آشپزخانه در نظر بگیرید. می‌توانید بشقاب‌ها و تمام وسایل پذیرایی‌تان را هم در یک بوفه یا کمد، در همان بخش قرار دهید تا دسترسی به آن آسان باشد. دیوارهای آن بخش را هم بنا بر سلیقه‌تان و با توجه به اینکه محیط غذاخوری است، تزئین کنید؛ مثلا می‌توانید بشقاب‌های قدیمی‌تان را که از آن‌ها خاطرات خوشی دارید، روی دیوار نصب کنید.
هیچ‌‌ وقت میز ناهارخوری را به یک عنصر جا گیر و بی‌ استفاده تبدیل نکنید. اول از همه تصمیم بگیرید که می‌خواهید میز را در مرکز ثقل اتاق قرار دهید یا اینکه آن را در گوشه‌ای بگذارید.

یک میزناهارخوری متناسب با اتاق تان خریداری کنید
اگر هنوز میز ناهارخوری نخریده‌اید یا می‌خواهید میزتان را عوض کنید، یادتان باشد برای اتاق‌ها و خانه‌های کوچک اصلا سمت میز و صندلی‌هایی با رنگ تیره نروید. در ضمن از خریدن صندلی‌های دسته‌دار برای میز غذاخوری به‌شدت بپرهیزید. اگر میز را در قسمتی از اتاق نشیمن می‌گذارید، بهتر است صندلی‌هایی را انتخاب کنید که با مبلمان‌تان هماهنگ باشند و هنگام کمبود فضای نشیمن بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

نور محیط را با توجه به قرار گرفتن میزناهارخوری تان تنظیم کنید
بهتر است نور اصلی از بالا، وسط میز ناهارخوری تان بتابد. اما اگر خانه‌تان کوچک است یا میز ناهارخوری‌ تهیه کرده‌اید که در حال حاضر برای محیط خانه‌تان بزرگ است، آن را به یک سمت از دیوار بکشید تا در حالت عادی، صندلی‌ها و فضای دورتادور میز، برای‌ تان دست‌ و پا گیر نباشد.

میز ناهارخوری تان را متناسب با فصل تزیین کنید
برای تزئین میز ناهارخوری اول از همه یک رومیزی نخی تهیه کنید یا یک تکه رانر ( پارچه‌های باریکی که وسط میزناهارخوری قرار داده می‌شود ) با طرح گل‌‌های متناسب با فصل پیدا کنید و آن را وسط میز قرار دهید. اگر خوش‌سلیقه هستید و خودتان می‌خواهید این رانر را بدوزید، توصیه می‌کنیم عرض آن را بیشتر از 50 سانتی‌متر نگیرید. برای دستمال سفره هم می‌توانید از پارچه‌های کتان در اندازه‌های 40 در 50 سانتی‌متر استفاده کنید یا به دستمال سفره‌های کاغذی در طرح‌های مختلف رضایت دهید. تزئین دستمال سفره‌های ساده با یک شاخه کوچک برگ رزماری زیباست. اما اگر از دستمال‌های طرحدار و شلوغ استفاده می‌کنید بهتر است آن را ساده کنار یا داخل بشقاب قرار دهید.

ظروف را در جاهای اصلی شان روی میز ناهارخوری قرار دهید
نمایشگاه هنر ایران: وسط میز را برای قرار دادن ظروف غذاهای اصلی خالی بگذارید. اما اگر اصرار دارید روی میز را تزئین کنید، می‌توانید از یک گلدان گل با شاخه‌های کوتاه استفاده کنید.

یادتان باشد برای چیدمان ظروف، از لبه میزناهارخوری شروع به چیدن وسایل کنید
بشقاب‌ها را روبه‌روی هر صندلی قرار دهید. اگر قرار است از ‌مهمانان‌تان با سوپ پذیرایی کنید، بشقاب‌های گود را داخل بشقاب‌های تخت و دقیقا در وسط آن بگذارید. اگر لازم است از کارد استفاده کنید، آن را سمت راست بشقاب قرار دهید. قاشق را هم سمت راست کارد بگذارید. چنگال را در سمت چپ بشقاب و ظرف دسر را بالای چنگال قرار دهید.

اگر می‌خواهید از دو سایز لیوان روی میز ناهارخوری تان استفاده کنید
آن‌ها را به ترتیب بلندی از سمت چپ به راست، در سمت راست و بالای کارد و قاشق بگذارید. باید در نظر داشت که نوع وعده غذایی و رسمی یا خودمانی بودن یک ‌مهمانی می‌تواند روی چیدمان میزتان تاثیر بگذارد. شما باید بتوانید با یک چیدمان خوب، اول از همه خلاقیت‌تان را به نمایش بگذارید و بعد یک محیط زیبا و البته راحت را برای غذا خوردن ‌مهمانان‌تان فراهم کنید.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا میز ناهارخوری هم به دکوری زیبا احتیاج دارد را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 65 = 70