نمایشگاه هنر ایران

دکوراسیون اتاق خواب به سبک چوبی و حصیری

نمایشگاه هنر ایران: دکوراسیون اتاق خواب به سبک چوبی و حصیری

انگار همین دیروز بود که لابه لای مبل ها در فروشگاه های مبلمان به دنبال مبلی مناسب برای جهیزیه ام می گشتم. روزهای عجیبی بود، سخت و شلوغ و پر از گیجی. انتخاب میان رنگ ها، نقش ها و مدل های مختلف مبلمان و البته سایر اجزای دکوراسیون خانه کار بسیار مشکلی بود. الان که ذهن طبقه بندی شده تر و اطلاعات بیشتری در زمینه دکوراسیون دارم، به گمانم راهش را بهتر می دانم. یعنی اگر الان به ده سال پیش برگردم، قطعا انتخاب های بهتری خواهم داشت. توجه کنید که اولین مرحله برای گرفتن یک نتیجه ایده آل در طراحی دکوراسیون، شناخت کامل اعضای خانه، نیازها، علاقه مندی ها و البته مهم تر از همه بودجه آن ها برای دکور کردن خانه شان است. بعد از بررسی این موارد نوبت به انتخاب سبک دکوراسیون می رسد.
همانطور که می دانید و قطعا در اطرافتان دیده اید، هرخانه ای به یک شکل چیدمان شده است. وقتی که در اینترنت یا مجلات دکوراسیون به دنبال دکوراسیون ایده آلتان می گردید، تنوع رنگ ها، شکل ها، نقش و نگارها برایتان عجیب و غریب خواهد بود. اما اگر راجع به آنها تخصصی تر مطالعه کنید خواهید دید که چیز عجیبی در موردآنها وجود ندارد و همه این زیبایی ها و تناسبات به دلیل قاعده ها و اصول سبک های مختلفی است که در آنها پیاده شده اند. این سبک ها در طی سال ها به وجود آمده اند و گاهی ثابت و بدون تغییر مانده و یا گاهی دچار تغییرات بزرگی شده اند و می توان آن ها را به دوسته اصلی تقسیم کرد.

نمایشگاه هنر ایران: سبک هایی که در دوره زمانی خاصی به وجود آمده و گسترش پیدا کرده اند، مانند سبک مدرن، یا سبک هایی که در مناطق جغرافیایی خاص پدید آمده و جهانی شده اند، مانند سبک آسیایی. بعد از شناخت انواع سبک های دکوراسیون است که به تفاوت ها پی برده و درخلال آنها می توانید آنچه بیشتر به آن علاقه مندید را برای خودتان و خانه تان فراهم کنید. مطلب زیر می تواند یک راهنمای جامع برای انتخاب سبک دکوراسیون مورد علاقه تان باشد.
موجود بودن وسایط آنتیک و نیز در دسترس بودن هزینه، انتخاب‌های بیشتری را برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب بدست می‌دهد که یکی از آن‌ها را می‌توان طراحی تاثیر پذیرفته از بوم و سرزمین ساکنان آن قلمداد کرد.

در این طراحی که به هر ترتیب شمه‌ای از طراحی کلاسیک به شمار می‌رود؛ استفاده از نمادها و اسباب و وسایل سنتی رواج فراوان دارد و در کنار این مهم، چوب به عنوان یکی از کهن‌ترین ابزار آلات طراحی نیز همواره یکی از پایه‌های ثابت این شیوهٔ طراحی دکوراسیون خواهد بود.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا دکوراسیون اتاق خواب به سبک چوبی و حصیری را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 5 =