نمایشگاه هنر ایران

استفاده از رنگ ملایم و دخترانه صورتی در دکوراسیون منزل

نمایشگاه هنر ایران: استفاده از رنگ ملایم و دخترانه صورتی در دکوراسیون منزل

همانطور که می‌دانیم رنگ صورتی، حالت ملایم و کم‌رنگ شده رنگ قرمز است؛ رنگی که از دیر باز مورد پسند خانم‌ها و کودکان بوده، در واقع، نیمه شیرین رنگ قرمز است و معمولا، دختر بچه‌های کم سن و سال را به یاد ما می‌آورد. پس، اگر برای دکوراسیون اتاق یا خانه خود به دنبال رنگی شاد و خاص هستید، این رنگ را تجربه کنید.
صورتی در واقع، نیمه شیرین رنگ قرمز است و معمولا، دختر بچه‌های کم سن و سال را به یاد ما می‌آورد. پس، اگر برای دکوراسیون اتاق یا خانه خود به دنبال رنگی شاد و خاص هستید، این رنگ را تجربه کنید.

و همان‌طور که گفته شد، صورتی یادآور کودکی، عروسک‌های کودکانه، بستنی‌ها و شیرینی‌های خوشمزه… و به‌وجود آورنده فضایی دخترانه است که بسیاری از طراحان مد برای تاکید بیشتر و جذب مشتری از آن استفاده می‌کنند.
باید بدانید وقتی از صورتی صحبت می‌کنیم، طیفی از رنگ‌های سرخ و رزی و صورتی پاستلی و… با درجات مختلف را که آرامشی خاص را در کنار هیجانی وصف ناشدنی به دنبال دارد، به میان می‌آوریم، زیرا صورتی، دشمن درجه یک عصبانیت است و استفاده از سایه‌های مختلف رنگی آن کنار هم به فضا حس راحتی و لطافت می‌بخشد، اما این نکته را فراموش نکنید که شما هرگز مجاز به استفاده از رنگ صورتی به میزان زیاد در هر قسمت از خانه نیستید بلکه با کمی خلاقیت می‌توانید این رنگ را برای جذابیت بیشتر در برخی نقاط به‌کار ببرید یا از طیف‌های ضعیف‌تر این رنگ استفاده کنید.

کجا از صورتی استفاده کنیم ؟
صورتی رنگی ایده‌ال برای حمام و سرویس‌های بهداشتی است.
برای ایجاد اتاقی کاملا دخترانه، صورتی مناسب اتاق‌خواب است.
به شرط رعایت ترکیب مناسب رنگ‌ها کنار هم، مناسب آشپزخانه است.
برای ایجاد آرامش بیشتر و کمی تفاوت در بعضی نقاط نشیمن و پذیرایی نیز به‌کار می‌رود.

ترکیب صورتی با رنگ‌های دیگر
نمایشگاه هنر ایران: اگر رنگ صورتی کنار سفید بنشیند، به‌عنوان رنگ تاکیدی در سطوح بزرگ‌تر استفاده می‌شود تا فضا را کاملا رومانتیک و لطیف جلوه دهد.
گاهی برای بوجود آوردن سبکی خاص، استفاده از رنگ صورتی کمکی موثر است. به عنوان مثال، بازی با رنگ صورتی می‌تواند حس کلبه‌ای ویلایی را القا کند و استفاده همزمان آن در کنار رنگ سبز نعنایی، حس تعادل و توازن بصری را بر فضا حاکم می‌کند.
ترکیب صورتی با زرد یا طلایی، احساس صمیمیت را در محیط بیشتر فضا را به کمی تجمل‌گرایی نزدیک می‌کند.
ترکیب صورتی با نارنجی به یکدست شدن محیط کمک می‌کند. به‌عنوان مثال، برای پارچه یکی از پرده‌های خانه از این دو رنگ استفاده کنید. خواهید دید که چه فضای زیبایی را ایجاد می‌کنید.
کنار هم قرار گرفتن صورتی و قهوه‌ای، تضادی مناسب در محیط برقرار می‌کند و فضایی کاملا مدرن را به‌وجود می‌آورد که حس منفی و خنثی قهوه‌ای را از بین می‌برد. رنگ صورتی در این فضا کاربردی بسیار هوشمندانه برای طراح دارد.
صورتی در دکوراسیون خانه‌های به سبک روستایی نیز یکی از رنگ‌های مکمل و دلفریب است که نبود آن، محیط را بی‌روح جلوه خواهد داد.
رنگ صورتی ترکیبی مدرن با مبلمان چوبی به‌وجود می‌آورد.

نمایشگاه هنر ایران: از رنگ صورتی به‌عنوان عنصری شگفت‌انگیز در دکوراسیون ساده فضاهای کوچک استفاده کنید. برای مثال، با استفاده از کمی رنگ صورتی بر یکی از دیوارهای ورودی خانه خود بدون تقبل وقت و هزینه بالا می‌توانید افزایش گیرایی و جذابیت را برای دکوراسیون فضا به ارمغان آورید.

انتخاب رنگ صورتی با طیف ارغوانی براق برای رنگ‌آمیزی و دکوراسیون اتاق خواب بسیار جذاب و اغواکننده است. به‌ویژه، این طیف صورتی برای خانه زوج‌های جوان بسیار توصیه می‌شود.

توصیه می‌کنیم که برای برجسته‌سازی هرچه بیشتر رنگ صورتی در دکوراسیون خانه خود، آن را همراه با رنگ‌های متالیک مانند نقره‌ای و طلایی قرار دهید.

استفاده از طیف‌های قوی رنگ صورتی در اتاق غذاخوری ایده‌ای بسیار زیباست. اگر تمایل دارید فضایی سرگرم‌کننده و شاد برای میهمانان خود خلق کنید، توصیه می‌کنیم که دیوارهای اتاق غذاخوری خود را به رنگ صورتی ملایم رزی بزنید. این کار موجب می‌شود که افراد در این فضا احساس شادمانی کنند.

رنگ صورتی می‌تواند بسیار انرژی‌زا و نشاط‌آور باشد، زیرا تماشای آن باعث ایجاد احساسات و شور در درون شما می‌شود و انرژی و شادی را برای شما فراهم می‌آورد.

رنگ صورتی یکی از رنگ‌های بسیار مناسب برای دکوراسیون آشپزخانه نیز محسوب می‌شود. دیوارها، پرده یا کابینت‌های صورتی در آشپزخانه می‌تواند فضایی را برای شما خلق کند که هرگز از بودن در آن احساس خستگی نکنید.

نکته:
اگر در جایی احساس کردید که استفاده وسیع از رنگ صورتی جوابگو نیست، به جای حذف این رنگ، وسعت آن را دو برابر کنید. به‌طور مثال، می‌توانید آن را به اجزای مختلف تقسیم کنید. کوسن‌ها، پرده‌ها، آباژورها، گلدان و دیگر لوازم تزئینی به رنگ صورتی به کمک شما می‌آید تا با ترسی کمتر، این رنگ را به فضای خانه خود وارد کنید.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا استفاده از رنگ ملایم و دخترانه صورتی در دکوراسیون منزل را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 40 = 46